Volkswagen více investuje do elektromobility a baterií

volkswagen-id

Německá automobilka Volkswagen hodlá brzy transformovat. Největší výrobce automobilů na světě vsadí na baterie místo nadějného ale zatím drahého vodíku. 

Automobilka Volkswagen je v současné době na pozici největšího výrobce automobilů na světě. Její šéf Herbert Diess si je vědom nadcházejícího nebezpečí technologických změn a vývoje trhu, proto chystá velké investice do elektromobility.

Elektromobilita

Podle šéfa společnosti je vývoj technologií neuvěřitelně dynamický a čeká nás průmyslová revoluce. Volkswagen je nyní podle něj uprostřed největších transformačních procesů, za které pokládá změnu klimatu a zvýšený tlak na inovace přinášející jízdu bez emisí.

Podle Herberta Diesse automobilka musí urychlit proces změn. Z výrobce tradičních vozů se musí přeorientovat na elektrické vozy, jako je například e-Golf, které budou samořídící a připojeny na internet. Proto se musí snažit snížit náklady a zvýšit efektivitu. Podle něj skončila éra výrobců klasických automobilů. 

volkswagen tovarna

Budoucnost Volkswagenu

Koncern nyní omezí zdroje vyčleněné na vývoj aut na vodíkový pohon, protože se domnívá, že nebudou nejméně 10 let konkurenceschopné jako vozy elektrické. Omezí i investice pro svou službu mobility Moia, která měla být konkurencí Uberu.

Zvýšení investic do baterií

Už v polovině roku 2019 představenstvo německé automobilky schválilo plán pro vybudování továrny na baterie v Německu. Volkswagen tím chce eliminovat svou závislost na dodávkách bateriových článků od asijských koncernů jako LG Chem, Panasonic či SK Innovation. V roce 2025 bude potřebovat roční kapacitu baterií přes 150 gigawatthodin v Evropě a 150 gigawatthodin v Asii. Do roku 2030 se má toto číslo zdvojnásobit.

Vlastní výroba baterií

Kromě výroby vlastních baterií automobilka vytvoří společné podniky a pomůže financovat i výrobu baterií, aby si zajistila dodávky baterií v potřebném množství. Dodavatelům poskytne finanční prostředky a bude s nimi sdílet riziko nových výrobních kapacit.

V roce 2019 investovala 900 milionů eur do společných aktivit se švédským výrobcem baterií Northvolt. Letos v lednu uzavřela partnerství s čínskou společností Guoxuan High-tech, která vyrábí autobaterie, aby pronikla na zdejší trh.

Napsat komentář

Tato stránka používá Akismet k omezení spamu. Podívejte se, jak vaše data z komentářů zpracováváme..