Obsah
Motor nového Koenigseggu představuje tříválec, celkový výkon vozu je 1 700 koní a tento vůz pojme 4 lidi. Hmotnost je pod 2 tuny a umí spalovat CO2-neutrální paliva.
Pokud chcete dostat z tříválce výkon 1,25 megawattu neboli 1 700 koní do osobního auta, musíte mu přidat 3 elektromotory. V přední polovině auta jsou placaté baterie a spalovací tříválec je vzadu. Tento vůz vás zaujme na první pohled. Koenigsegg totiž pojmenoval svůj nový motor Tiny Friendly Giant Twin Turbo Freevalve 3-cylinder, volně přeloženo Malý přátelský obr se dvěma turbodmychadly, technologií Freevalve a třemi válci. Sám o sobě dosahuje výkonu 600 koní a 600 N.m ze dvou litrů objemu.
Síla vozu Koenigsegg Gemera
Motor je ve voze umístěný uprostřed, tedy mezi kabinou a přední nápravou. Elektromotor je umístěný na jeho klikové hřídeli a má 400 koní a 500 N.m. Tím jsou poháněna přední kola přes kardanovou hřídel a diferenciál. Zadní kola pohání 2 samostatné elektromotory a každý z nich poskytne 500 koní a 1000 N.m. Kombinovaný výkon pohonného ústrojí je tedy 1 700 koní a 3 500 N.m. Zrychlení na 100 je za 1,9 sekundy a maximální rychlost 400 km/h.
Zdroj: slashgear.com
Se spalovacím motorem i na elektřinu
Pokud pojedete na elektřinu bez použití spalovacího motoru, nejvyšší kombinovaný výkon je 1 100 koní a baterie má kapacitu 16,6 kWh. To je u plug-in hybridů celkem běžné. Elektromotory mají vyšší výkon. Dojezd klidným tempem čistě na elektřinu je maximálně 50 kilometrů. Celkový dojezd včetně plné nádrže s obsahem 75 litrů je až 1 000 kilometrů, což nám poukazuje na průměrnou spotřebu paliva 7,5 l/100 km. Jako palivo můžete použít metanol, etanol nebo benzín.
Koenigsegg Gemera
Jde o kompletně novou kategorii vozu. Vůz nabízí velmi prostorný interiér a je šetrný k životnímu prostředí. Vůz Koenigsegg Gemera dostal zkrácený název Mega-GT. Křídlové dveře jsou u Koenigseggu běžnou normou. Zajímavé je, že čtyřmístné vozidlo má jen jeden pár. Dodává mu to luxusní vzhled. Přední i zadní pasažéři si mohou užít komfort v podobě bezdrátové nabíječky smartphonů nebo chlazených či vyhřívaných držáků nápojů. Navíc je vzadu uprostřed velká obrazovka a k dispozici je i třízónová klimatizace, špičkové audio a vyhřívání všech sedadel.
Rozměry vozu
Vůz má hmotnost 1 850 kg, což je dost málo při jeho délce téměř 5 metrů a vybavení spoustou těžké elektrotechniky, která pracuje s napětím 800 voltů a může být lehčí. Smířit se musíte jen s malým prostorem pro zavazadla. Přední i zadní kufr má dohromady 200 litrů objemu. Prodávat se má za 1 milion dolarů, v přepočtu 22,9 milionu korun. Vyrobit se má 300 kusů, ale kdy bude vůz k dostání, ještě společnost neuvedla.